Thursday, November 20, 2014

I wish it is ours too.

I got a text from him
"Boleh kita jumpa? At Chilli's. Lunch."
Aku mengeluh. Apa yang dimahukan lagi oleh lelaki ini.
Sekali lagi. Dari dia.
"Please"
Sepatah kata membuat aku kalah. Aku bangun dan melihat keadaan bilik. Gelap bersepah dan suram. Satu per satu pakaian di lantai aku kutip. Membuka langsir yang hampir seminggu tidak dibuka. Ah! Cahaya membolosi ruang bilik membuat aku sakit. Sakit untuk menyedari bahawa aku harus berhadapan dengan dunia sebenar. Mengambil tuala dan melangkah longlai ke tandas.

**(Chillis)

Melihat di meja hujung. Dipenjuru dinding berhampiran tingkap. Satu susuk tubuh yang cukup aku kenal. Seperti biasa degupan jantung aku masih laju seperti dulu.
"Sorry lambat"
"It's okay. I baru sampai"
Dia pandang aku. Lama.
"What"
"As usual. Simple but nice"
"Thanks but no thanks."
Dia pandang aku dan merenung aku. Tajam. Sambil tersenyum dia mengeluarkan sesuatu dari paper bag disebelahnya.
"Here's a little something i thought you might like. Happy belated birthday Ari."
Dia sambung lagi.
"I ingat your birthday haritu. Busy sikit. Sorry lambat wish. Andd i pergi kinokuniya with Rosie and saw this lullabies book. You pernah cakap you suka kan?"
Aku tenung dia.
"You went shopping with the dearest future wife and bought something for me? Wow hebat Haziq. Hebat!"
Aku senyum sinis.
"You don't have to be that bitter Ari."
Suddenly, awkward silence memenuhi ruang kami.
Dia bersuara.
"I miss you."
I felt my cheeks burned.
"No Haziq. No!"
Keadaan senyap kembali bersama dengan emosi yang pedih.
"You look tired."
"I was." Aku mengaku. Semua kerana kau Haziq.
"I miss you and our moments. And i still love you."
I startled. Rasa macam nak pijak muka dia.
"You're getting married esok Haziq! Tolonglah think about  your future wife!" I shouted.
"I'm sorry." Dia memandang keluar tingkap. Mengeluh.
"I wish it is ours." Dia berkata perlahan.
Aku terkedu. "What?"
Dia pandang aku. Tajam.
"I wish she was you Ari! You!"

With that words he left . Aku kaku. Melihat langkah dia pergi membawa hatiku yang mati.

No comments:

Post a Comment

kalau sudi silalah comment